سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زعفران و تجارت آن در هند

خرید و فروش زعفران در دهلی

برای معرفی چند بازار تجارت زعفران در هندوستان ، گشت و گذار خود را از پایتخت این کشور آغاز می کنیم. دهلی نو ( New Delhi ) ، پایتخت کشور هند ، در واقع منطقه ای شهری درون کلان شهر دهلی است. اگر به دهلی ، و دهلی نو رفتید، سراغ چندی چاوک ( Chandni Chowk ) را بگیرید.

چندی چاوک بازاری بسیار بزرگ و قدیمی در دل دهلی نو است. این بازار از قسمت های زیادی تشکیل شده که هرکدام مربوط به فروش اجناس مشخصی هستند. در این میان ، خیابان یا راسته بزرگ خاری بائولی ( Khari Baoli ) بورس فروش محصولات غذایی محسوب می شود.

این منطقه بی انتها ، بزرگ ترین بازار ادویه ، خشکبار ، گیاهان دارویی و مواد غذایی مانند برنج و چای است. شرکت های صادرات و واردات فراوانی در این منطقه دهلی ، و در تک تک بازار های فراوان آن ، به صورت تخصصی مشغول خریدوفروش زعفران هستند.

کاتالوگ
مجموعه ای از بهترتین ظروف بسته بندی زعفران

شرکت صدف پک بعنوان بزرگترین تولید کننده ظروف بسته بندی زعفران در ایران و جهان، با ارائه تنوع بی نظیری از ظروف بسته بندی زعفران و خشکبار، در کنار تجار و صادر کنندگان زعفران و خشکبار در جهان ایستاده است.

بازار زعفران در دهلی | شرکت صدف پک

مرکز تجارت زعفران در بمبئی

شهر بمبئی یا مومبای ( Mumbai ) ، بزرگ ترین بندر هندوستان در ساحل غربی این کشور است. این شهر مرکز تجارت ، مبادلات مالی و بازرگانی محسوب می شود. بمبئی شاه راه ارتباطی هند با ایران و جهان عرب است و به همین خاطر از اهمیت راهبردی برخوردار است.

اگر در بمبئی یا مومبای زعفران می خواهید، سراغ محله آشا ناگار ( Asha Nagar ) را بگیرید. در این منطقه تجاری بزرگ ، بازار های زیادی وجود دارند. شرکت های فراوانی هم در حوزه خرید و فروش عمده زعفران و سایر ادویه ها فعالیت می کنند.

البته در مومبای بازار های سنتی و قدیمی زیادی وجود دارند که راسته های تخصصی ادویه و به ویژه زعفران هم در آن ها از رونق فراوانی برخوردارند. مهم ترین این بازار ها عبارت اند از:

  • بازار کرافت
  • بازار بهیندی
  • بازار کلابه
  • و بازار بندیرا

کشمیر ، مرکز کشت و تولید زعفران

از کلان شهر های دهلی و بمبئی می گذریم و سراغ ایالت جامو و کشمیر ( Jammu and Kashmir ) می رویم. زعفران از مهم ترین محصولات کشاورزی این ایالت است. دولت محلی جامو و کشمیر برای توجه بیشتر به زعفران کشمیر ، جشنواره های مختلفی هم برگزار می کند.

آن ها می خواهند با برگزاری جشنواره های بزرگ ، پای گردشگران را به این ایالت باز کرده و از طرف دیگر کشت زعفران را که به ادویه طلایی معروف است، ترویج دهند. برای خرید زعفران در کشمیر ، به شهر پامپور بروید که از مهم ترین مراکز تولید و عرضه زعفران در هند است.

پامپور ، بهترین مرکز خرید زعفران

اگر در خرید زعفران تخصص دارید و به دنبال بازار های بزرگ و تخصصی زعفران می گردید، بهتر است به پامپور ( Pampore ) بروید. این منطقه یکی از اصلی ترین مناطق کشت و تولید زعفران است. بنابراین بهترین زعفران با کمترین قیمت ها را در آنجا پیدا می کنید.

سرینگر ، از مراکز فروش زعفران در هند

سرینگر ( Srinagar ) شهری در ایالت جامو و کشمیر است. این شهر پایتخت تابستانی دولت ایالتی جامو و کشمیر هم محسوب می شود. اگر گذرتان به سرینگر افتاد، سراغ بازار ادویه فروش ها را بگیرید. این شهر یکی از مهم ترین مراکز تجارت زعفران در کشمیر است.

جامو ، خرید و فروش زعفران در کشمیر

آخرین جایی که در ایالت جامو و کشمیر معرفی می کنیم، خود شهر جامو ( Jammu ) است. جامو شهر مرزی هندوستان و پاکستان است. این شهر پایتخت زمستانی ایالت جامو و کشمیر محسوب می شود. در جامو هم سراغ بازار ادویه را بگیرید. به جز زعفران ، ادویه های اصیل هندی هم در این بازار ها عرضه می شوند.

خرید زعفران هند از کرالا

در انتهای این مقاله به شهر کوچی می رویم. کوچی ( Kochi ) از شهر های بزرگ ایالت کرالا ( Kerala ) ، در جنوب هند است. این شهر قدیمی از قرن چهاردهم میلادی تا به امروز ، از مهم ترین مراکز تجارت ادویه در هند بوده است. بسیاری از کشور های عرب زبان ، انواع ادویه موردنیاز خود را از طریق این شاه راه تهیه می کنند.

در کوچی ، سراغ بازار ادویه ( Spice Market ) را بگیرید. در این منطقه وسیع ، بازار ها ، فروشگاه ها و شرکت های زیادی را خواهید یافت که به صورت تخصصی خرید و فروش زعفران انجام می دهند. فروشندگان فعال در این منطقه ، به خاطر تعاملی که با بازرگانانی از سرتاسر دنیا دارند، به زبان انگلیسی هم تسلط دارند.

 

منبع: شرکت صدف پک